Aktualizováno: 29. 4. 2025
|
|
Jaro na Osoblažsku březen až červen 2017Pravidelné vlaky na trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha
Jízdní řád pravidelných vlaků na trati 298 Třemešná ve Slezsku - Osoblaha zůstává ve stejném rozsahu jako v loňském roce a vlaky jezdí ve stejných časových polohách zhruba ve čtyřhodinovém taktu jako přípoje k vlakům na trati 292 Šumperk - Krnov. Výkony na pravidelných vlacích zajišťuje rekonstruovaná lokomotiva 705 913-2 s jedním taktéž rekonstruovaným vozem Balm/ú. Záložní lokomotiva 705 914-0 je stále neprovozní, takže v případě mimořádné události musí být doprava zajišťována pomocí náhradní autobusové dopravy (NAD). Další neprovozní lokomotiva 705 917-3 je stále odstavena na kusé koleji ve stanici Třemešná ve Slezsku. Před zahájením sezóny výletních parních vlaků je nutné po zimě také připravit obě parní lokomotivy Slezských zemských drah (SZD). O vozbu výletních parních vlaků se postará většinou parní lokomotiva U57.001 „Malý štokr“. Druhá parní lokomotiva U46.002 „Rešica“ bývá na začátku sezóny přesunuta do výtopny v Osoblaze a ve vyhlášených dnech s rozšířeným programem zajišťuje vozbu odpoledního páru zvláštních vlaků z Osoblahy to Slezských Rudoltic a zpět. Dlouhá výtopna v Osoblaze se dvěma kolejemi pojme na každou po dvou lokomotivách. Dále v Třemešné ve Slezsku byla před několika lety postavena výtopna pro přezimování parních lokomotiv SZD, které tak není nutné převážet do Krnova. Termíny jízd výletních vlaků bývají včas před květnovým zahájením sezóny zveřejněny na stránkách Osoblažské úzkokolejky. V období letních prázdnin potom bývají parní vlaky vypravovány každý víkend. Reportáž je tentokrát sestavená z jízd pravidelných osobních vlaků v probouzející se jarní přírodě. Díky vyčištění břehů říčky Osoblaha v Bohušově u rybníku Pod hradem mohly do reportáže vzniknout další neokoukané traťové záběry. Jelikož se mi podařilo navštívit Osoblažku i v pracovních dnech, zkusil jsem v okolí Třemešné ve Slezsku zdokumentovat nákladní vlaky. Odpoledne bylo možné zachytit průjezd loženého nákladního vlaku směr Krnov. Zpravidla po příjezdu odpoledního Os3582 v 15:01 do Jindřichova ve Slezsku byl na trať směr Krnov puštěn nákladní vlak tak, aby křižoval s protijedoucím Sp1664 ve stanici Město Albrechtice. Nákladní vlak většinou převážel otevřené vysokostěnné vozy typu Eas s nákladem dříví. Ve velké míře probíhá nakládka dříví v Javorníku, kam je sváženo vytěžené dříví z okolních lesů a to i z Polska. V pozdní odpoledne zase čekal na křižování v Třemešné ve Slezsku nákladní vlak převážně s prázdnými vozy určenými k nakládce na příjezd Sp1667 v 18:39 od Jindřichova ve Slezsku. Další informační zdroje:
|